19 Ekim 2014 Pazar

2014 Filmleri

Yine, Yeni, Yeniden (x2) 

İşte bu yıl izlediğim ve sevdiğim filmler. Düşünün; o kadar sevmişim ki yazmaya karar verdim. 
10 taneye düşürmeye çalıştım ama işe yaramadı. O yüzden bende hepsini yazayım dedim. Yazıların başını normal yorum olarak yapacağım sonra 'spoiler' vererek devam edeceğim. O yüzden sadece film hakkında fikir edinip izleyip izlemek istemediğinize karar vermek istiyorsanız SPOILER yazan yere kadar okuyun.

Başlıyorum...

Godzilla 

Canavarların radyoaktif kralı geri döner. Godzilla dehşet salmak için tekrar şehirdedir fakat bu neden insanların başka bir canavardan kurtulmasına yardım etmek mi yoksa canavarların katliamına el atmak mı?

Filmi sinemada 3 boyutlu olarak izledim ve çok beğendim. Bu filmi kimse hikayesi ya da karakterleri için izlemeyecektir. Tek istenilen şey Godzilla. Zaten karakterlere önem vermeyeceksin ama Godzilla çıktığı anda gözünü alamayacaksın. Özel efektler, ses dizaynı ve bazen insanların gözlerinden bakıp Godzilla'nın yanında ne kadar küçük göründüğümüz hissi filmin başlıca artılarıydı.

-SPOILER-

Filmin eksilerine gelince... Breaking Bad'in ününden taze çıkmış bir Bryan Cranston var. Ama siz onu filmin ilk 20 dakikasında öldürüyorsunuz. Peki o çıkan fragmanlar neden onu başrol gibi gösteriyor? Akıllı pazarlama ama yanlış pazarlama.
Diğer gözüme çarpan şey ise Godzilla'nın diğer 'Mutu'larla her dövüşünde televizyona kesiyor. Honolulu'da Godzilla'yı ilk kez görüyoruz tam olarak. Dövüş başlayacak diye sevindim ama tam o sırada televizyonda haber bültenine kesti. Biraz daha Godzilla'ya hayır demezdim.



Jenko ve Schmidt lisedeki uyuşturucu çetesini batırdıktan sonra üniversite görevine geçerler. Ama tamamen aynı görevdir.


Filmi Amerika'da neredeyse bomboş bir gece seansında izledim ve şimdi tekrar izleyince orada gülmekten bazı esprileri kaçırdığımı gördüm. Herkese ilk film sürpriz olarak geldi. Kimse bu kadar komik bir film beklemiyordu. İkincisi çıkacak dediklerinde 'sadece para için' yapacaklar, 'komik olmayacak' dedik. Çünkü neredeyse hiçbir ikinci komedi filmi komik olmaz. Ama bu film bir istisna. Şuan izlediklerim arasında yılın en komik filmi diyebilirim.

Film kendini çok iyi anlıyor. Birebir aynı filmi yaptıklarını biliyorlar. Channing Tatum ve Ice Cube bu filmde daha çok parlıyor. Tatum'un komedik zamanlamasının gittikçe geliştiğini görüyoruz. Jonah Hill her zamanki gibi çok komik. Şahsen Tatum'un özellikle bir sahnesi en çok güldüğüm sahneydi. Gülmek istiyorsanız izleyeceğiniz film bu.

-SPOILER-

Tatum'un bahsettiğim sahnesi Schmidt'in başkomiserin kızıyla çıktığını anladığı an. O sahne ve ondan önce Ice Cube'ün yemekhanedeki sahnesi gülmekten ağladığım sahnelerdi. 
Ve sondaki gelecek filmler esprisi yönetmenlerin filmi ne kadar iyi anladığını gösteriyor. Filmi izlediyseniz yazılardan sonra da bir sahne var. İzlemeyi unutmayın.