13 Aralık 2014 Cumartesi

Korku Mu? Komedi Mi?



Çok Rahatsız Edici (İyi Bir Şekilde)


Sıradaki film Tusk. Şimdiden söylüyorum; bu film herkese göre değil. Kanlı korku filmleri seven ve psikolojik gerilim seven film hayranlarını birleştirsek ortaya bu film çıkar. Bir de komedi sevenleri eklememiz lazım.

Let's talk about Tusk - Mickey Martinez - Medium


İnternette radyoculuk yapan Wallace, Kanada'ya bir röportaj için gider. Fakat arkadaşı ve sevgilisi haber alamayınca yanlarına bir dedektif alıp onu arayışa çıkarlar.

Biraz daha bilgi istiyorsanız film rahatsız edici yaşlı bir adam ve fok balıkları da içeriyor.

Tamam, şimdi bu film çok garip bir film. Korku sevmiyorsanız izlemeyin. Bir film karesinin aklınıza takılmasını istemiyorsanız izlemeyin. Psikolojik gerilim sevmiyorsanız izlemeyin. Ve komedi sevmiyorsanız izlemeyin.
Çünkü bu film hepsinin karışımı ve bu olay böyle bir film için çok iyi bir söz.
Bir kere böyle bir filmden hiç beklemediğim şeylerle karşılaştım. 3 ana karakterden normalin üstünde oyunculuklar. Genellikle korku filmlerinden böyle oyunculuklar beklenmez fakat oyunculukları çok beğendim. Ve film gereksiz yere uzatılmamıştı. Güzel zamanlamaydı ve anca bu kadar sürebilirdi.
Beğenmediğim şey ise filmin yarısından sonra sürpriz bir oyuncu geliyor. Söylemek istemiyorum fakat karakteri komik değildi ve o bölümleri gayet sıkıcıydı.
Ve tabi ki nasıl böyle bir şey yazıldığını bize merak ettiren Kevin Smith. Bir kaç kare hayatım boyunca aklımdan düşmeyecek. Teşekkürler.

-- SPOILER --

O aklımdan düşmeyecek olan kare 58. dakikada. Wallace'ı ilk kez fok balığı olarak gördüğümüz an. Kostümün bir gerçekçiliği olmasa da o kadar garip ve rahatsız ediciydi ki unutamıyorsunuz. Ve böyle bir filmin sonunun böyle olması. İnsanlığa verilen bir mesajla bitmesini tuhaf bir şekilde beğendim. Beğenmediğim şey sürpriz oyuncuyu gözümüze sokmaları. Tamam anladık makyaj yapmışsınız, komik konuşuyor. Ama komik değil.

Sırada...
GONE GIRL

Bugünlük bu kadar.